Jancsó Gergely

Jancsó Gergely

A magyar-szlovák kapcsolatok Indonéziában

2016. december 17. - Jancsó Gergely

Hogy hétvégén is legyen mit nézni!
A tegnapi és a tegnapelőtti projektjeim eléggé messze voltak a szigeten a szállásomhoz képest, így barterben megegyeztem az első szállodával, hogy néhány szép esti felvételért cserébe, hadd aludhassak ott, így megspórolom a több órás hazautat és annak költségét. Mivel nincs most turistaszezon, a szállodák jó esetben 50-70%-os telítettségen vannak, így pontosan tudtam, hogy szó nélkül belefognak menni. Így is lett. De nagy meglepetés ért, amikor a szálloda marketing menedzsere fogadott a helyszínen.

Ugyanis a jól megszokott angolul jól, de erős akcentussal beszélő, szépen lebarnult személy helyett, egy szőke, kék szemű világos bőrű korai 30-as éveiben járó menedzser fogadott. Kimondottan közép-európai arcvonásai voltak, simán rámondtam volna, hogy magyar. Köszönés, kézfogás után az első kérdésem az volt, hogy milyen származású, mire mondta, hogy szlovák. Kicsit megörültem, mire mondtam, hogy én pedig Magyarországról jöttem, ami persze nem érte meglepetésként, már előre le voltam csekkolva. Ami még jobban meglepett, hogy az egész szálloda szlovák tulajdonban van, és az összes menedzser és vezető beosztásban lévő személy mind-mind szlovák. Arra nem sikerült választ találjak, hogy mi ösztönöz egy szlovák embert, hogy otthonától 11.000 kilométerre az isten háta mögött egy szállodát építsen.


A bejegyzés trackback címe:

https://jancsogergely.blog.hu/api/trackback/id/tr7012054001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzatmárBereg 2017.01.02. 19:14:32

Messziről jött ember, azt mond amit akar...
Indonéziában az ún. szálloda bizniszben nem engedik a törvények a 100%-os külföldi tulajdont.
Emellett azt is pontosan meghatározzák, hogy a dolgozók hány százaléka lehet külföldi, azaz hány embernek szerezhet a cég munkavállalási vízumot "aranyáron". Ez mindenképp 10% alatt van.
süti beállítások módosítása